The Sims 4: Rosebud Challenge {Svenska regler}

Jag är så himla sugen på att starta en ny, lite kortare let's play och då verkar Rosebud Challenge, lite som Rags to Riches utmaningen i Sims 3, vara perfekt.
Därför tänkte jag nu översätta reglerna till svenska och modifiera dem lite så jag vill att mitt spel ska vara, t.ex. så vill jag att det endast ska vara en sim i hushållet tills hen blir vuxenJag kommer starta denna när jag känner mig färdig med Dags att jobba.
 
Rosebud Utmaningen - Kan du bli en Sim-jonär?
I The Sims 4 finns det en prestation som heter Rosebud, som låses upp genom att 'Tjäna 1,000,000 Simdaler i ett enskilt hushåll', vilket är grundidén till denna utmaning.
 
Simmen
★ Nytt, fräsht hushåll med inga färdigheter.
★ Livsspannet ska vara satt på normal.
★ Endast en ungdomssim i hushållet, tills denne blir vuxen. Efter halva tiden som vuxen får simmen adoptera en bebis eller ett barn som tids nog tar över utmaningen. Denna regel fortsätter på detta vis tills huvudmålet är uppnått, sedan är det fritt fram att skaffa partner och barn.
★ Egenskaper och ambition är upp till dig själv. Här är det smart att ha funderat ut inkomstkällan!
 
Tomten
★ Storleken på tomten får man välja fritt.
 Det enda som ska finnas på tomten när simmen flyttar in är en brevlåda och en utomhussoptunna.
★ Efter man köpt soptunnan ska man använda sig utav fusket som gör att man har 0 simdaler. ctrl +shift + c och sedan skriver man in  Money 0 (noll).
 
Tjäna pengar
★ Du kan samla föremål och sälja dem
★ Fiska
★ Ha en trädgård
★ Spela för dricks, när du nått tillräcklig hög nivå.
★ Du kan även ha jobb (vilket jag inte kommer spela med) men först måste ditt hushåll ha 500 simdaler.
 
Flytta in en rumskamrat/partner
★ Ditt hus måste ha väggar, en dörr, ett fönster, en toalett, ett handfat, ett kylskåp samt en sovplats för varje sim.
★ Rumskamraten/partnern måste flytta in genom "Be att flytta in"-interaktionen, och får inte flyttas direkt in i hushållet genom Galleriet.
 
Vad tycker ni? Skulle det vara en rolig Let's Play?
 
TS4, TS4: Rosebud Challenge | Sims4, TS4, TS4: Rosebud Challenge | |
Upp